Thursday 7 March 2013

OBYEK WISATA - BEDUGUL

Ulu Danu
BEDUGUL adalah nama kawasan pergunungan yg terletak sekitar 50km arah utara Denpasar. Udaranya sangat nyaman dan sejuk dan bebas dari pencemaran udara menjadi tarikan pelancong utk datang ke sini. ULU DANU adalah sebuah tempat ibadat umat Hindu.Aku rasa kat Bali ni mmg banyak kuil2 Hindu. Setiap tempat persinggahan yg aku gie sure ada kuil... rasanya di sini mmg ramai org2 yg beragama Budha kot... :) 






Selain pura Ulu Danu terdapat lagi satu tempat yg mungkin anda patut cuba ialah DANAU BERATAN. Danau terbesar ke-2 di Bali ini, anda boleh sewa bot atau perahu untuk menikmati keindahan danau beratan ini. Ada juga pelancong yg bermain jet ski di sini tapi di tarik oleh bot ler hahhahaa.. Oh ya, kami x sempat nk mencuba xtvt-axvt yg ada kt sini sempat nk gie byk tempat lagi... jadi singgah utk bergambar jer Danau Beratan ni :)
Persinggahan kami yg seterusnya adalah di KEBUN RAYA BEDUGUL. Di sini kira2 600 jenis bunga anggerek dan 338 jenis tumbuh2an temapatan & yang di import ada di tanam di kawasan ini. Korang tengok je gambor2 yg aku ambik ni... 


Kami makan di Restoran Saras, Bedugul. Dan singgah menunaikan solat di Masjid Besar Al-Hidayah di Candi Kuning, Bedugul Baturiti Tambanan.












No comments:

Post a Comment