Tuesday 19 February 2013

New place, New style, New environment

Agak lama jugak aku x menulis. 

Al-maklum ler sibuk pindah barang... oh ya, sekarang aku dah x tinggal di kampung baru lagi.. rasa sedih jugak nk tinggalkan kpg baru setelah hampir 13 tahun di sana. Sekarang aku dah tinggal di wangsa maju bersama mak dan adik badek ku yg bujang. Semua dlam umah tu ada 5 org. Mudah-mudahan perubahan dan perpindahan ini akan membuka lembaran baru buat kami sekuluarga. Insha Allah

Sekarang ni pergi kerja aku ambik lrt.. keta duk dalm parking je... sabtu ahad baru bergerak... rindu pulak rasa nk memandu hehehe.... hampir seminggu kami di tempat baru, aku dah mula utk mebiasakan diri dgn lrt, suasana yg majoriti di kelilingi oleh org2 cina... tapi alhamdulillah apa yg aku hendak telah di makbulkan Tuahn.. Masjid yg berdekatan dgn umah.. at least tiap kali masuk waktu aku dpt dengar suara azan berkumandang.. tima kasih Allah kerana kau mendengar isi hati umatmu yg kerdil ini. Mak aku tengok dh mula dapat terima hidup tanpa abah... dan mak nak mula utk biasakan diri tinggal berseorangan bila kami gie kerja... Nasib abik ada Kuning & Mat Yo yg teman kan mak masa kami tiada. :)

Awal tahun 2013 benar2 telah menguji aku dengan bermacam2 ujian.... sama ada aku mampu bertahan atau tidak je... nampaknya aku kena kuat tuk mengharungi segala ujian dan dugaan ini. Kuat kah aku...?

No comments:

Post a Comment