Friday 21 December 2012

Great Cookout

Sambungan dari gambar2 di bawah..... 


Pada 6.12.12 opis tempat aku keja ada buat ala2 hari kantin. Semua staff terlibat dlm program nie. Ini adalah xtvt sosial atau pun org gelar CSR. Program ni di bahagikan kpd 7 team, setiap team akan memilih menu yg mereka suka. Seronok mmg seronok bila tgk staff2 memasak. Macam2 jualan hari tu ada burger, western, traditional & etc. Team aku di gelar D'Warung. 

Kami jual roti john, lempeng pisang dgn eskrem, lontong jawa, teh tarik, lai chi kang & kuih muih traditional. Program bermula jam 10.00pg sampai 4.pm. Team yg dapat untung paling tinggi akan dapat hadiah... 

Ini bukan lah pengalaman pertama aku jual2 barang ni. Sebelum ni aku dh pernah jual kerepek kt  titiwangsa selama 3 bulan. Memg serono, wpun kita x kenal org2 di sebelah kita, tapi diaorg very helpfull dan tidak lokek utk share pengalaman pada aku.

Memula mmg malu tp bila dah lama jd seronok. cuma kadang2 rasa jeles tgk kedai lain ramai org singgah, kedai kita org pandang je heheee. Tp itu semua tak mematahkan semangat aku utk terus kan perniagaan cuma mungkin bukan rezeki aku.

Utk great cookout tu.. IT depat bolot semua kategori iaitu Highest Profit, The creative stall & lagi satu aku x ingat apa dia. Tahniah pd IT Dept. apa2 pun aku mmg enjoy

No comments:

Post a Comment